Jaarverslag 2021 -De Sociale Maatschap

JAARVERSLAG 2021 21 intern Wij hebben continu gewerkt aan verbetering en uitbreiding van de huisvesting, met name voor de buurtteams. Zo zijn er satellietlocaties ingericht, veelal in buurthuizen en gezondheidscentra, waardoor de bereikbaarheid en toegankelijkheid voor de Amsterdammer beter wordt. Hoewel het een enorme uitdaging is om geschikte huisvesting van meer dan 50m2 te vinden in Amsterdam Zuid en Noord, is het dit jaar gelukt verschillende ruimtes te betrekken. Wij vonden in Zuid een satellietlocatie op de Lizzy Ansinghstraat 80 en in Noord twee satellietlocaties op de Beemsterstraat 591 en op de Stellingweg 357B.  Om het hybride werken makkelijker te maken zijn er dankzij de aanschaf van laptops nog meer flexibele werkplekken ontstaan. Daarnaast wordt er veel gewerkt in Teams-meetings en door het delen van documenten.  Voor het thuiswerken op een eigen pc is extra beveiliging ontwikkeld.  In 2021 kwamen er 35 klachten binnen. De klachten gingen vooral over de duur van een traject (18) en daarna over bejegening (11). Het merendeel (18) van de klachten heeft inhoudelijk bezien betrekking op bestaanszekerheid (VEOA, SHV en SR). De gemiddelde doorlooptijd van de klachten lag iets boven de twee weken. Via de Ombudsman kwamen vier klachten binnen. Op verzoek van de Ombudsman hebben wij ook informatie verstrekt.  De teams bespreken ieder Tertiaal de verbeterpunten naar aanleiding van de klachten; op organisatieniveau doet het managementteam dat.  HYBRIDE WERKEN KLACHTEN HUISVESTING voorwoord organisatie buurtteams sociale basis samenwerking intern

RkJQdWJsaXNoZXIy OTI5Mzg=