De Sociale Maatschap | Jaarverslag 2020

5.3 Communicatie Wij blijven helpen! In een periode waarin de overheid adviseerde om zoveel mogelijk thuis te blijven en afstand te houden, wilden wij juist laten weten aan buurtbewoners dat wij er zijn voor hulp en een luisterend oor. Met berichten op sociale media, de websites en via flyers en posters hebben wij de mooie ini�a�even die onze hulpverleners in corona�jd star�en bekend kunnen maken in de buurt. De berich�en zorgden voor warme reac�es in Noord en Zuid. Online vindbaarheid Juist in dit roerige jaar was het belangrijk dat mensen weten dat we er zijn, ook online. Door de online vindbaarheid te verbeteren hebben meer bezoekers onze sites dit jaar gevonden: doras.nl (+10%) en puurzuid.nl (+22%) en contact met ons opgenomen via de digitale weg. Ook zijn we gestart met Instagram om jongeren met geldproblemen te bereiken en kunnen bezoekers van de sites laagdrempelig een vraag stellen aan een team van hulpverleners via de chat. Intranet Dit jaar konden alle collega’s terecht op een nieuw intranet. Collega’s kunnen op dit nieuwe pla�orm nieuws met elkaar delen en belangrijke documenten vinden. Het intranet wordt er door een nieuw smoelenboek een stuk socialer op. Alle collega’s zijn met hun contactgegevens zo makkelijk vindbaar. Een handige func�e in een periode dat veel collega’s op afstand van elkaar werken. 32

RkJQdWJsaXNoZXIy OTI5Mzg=