De Sociale Maatschap | Jaarverslag 2020

3.3 (Vroeg) Eropaf In totaal hebben wij met 4976 unieke cliënten contact gelegd. Bij 312 cliënten ging het om een dreigende woningontruiming. Team (Vroeg) Eropaf wordt ingezet bij Amsterdammers bij wie een signaal is dat er schulden zijn. Het doel is contact leggen en een plan maken om te voorkomen dat er problema�sche schulden ontstaan. 2020 was een bijzonder jaar voor (Vroeg) Eropaf omdat door de lockdown onze core business, het doen van huisbezoeken, s�l kwam te liggen terwijl juist nu iedereen thuis was! Desondanks is het bereik hoog gebleven en zijn in Noord en Zuid bijna 4500 huishoudens benaderd. Door de lockdown en de verrijking van de meldingen zijn diverse instrumenten ingezet zoals WhatsApp, SMS, spreekberichten, korte filmpjes; om Amsterdammers te bewegen om contact met ons op te nemen. De resultaten van al deze inspanningen zijn zeer posi�ef en dan met name het app-contact bleek succesvol te zijn. Helaas was niet al�jd contact in persoon mogelijk waardoor het lijkt alsof er minder plannen van aanpak zijn geweest. Medio 2020 zijn wij weer op pad gegaan en sindsdien vinden er ‘voordeurbezoeken’ plaats. In juni zijn wij gestart met de intensieve corona aanpak. Sindsdien hebben wij wekelijks Amsterdammers benaderd waar we geen contact mee hadden gekregen �jdens (Vroeg) Eropaf, met als resultaat dat bijna alle huurders met een huurachterstand alsnog zijn gesproken. 931 895 1190 666 4 1 6 463 7 1 804 Oud-Noord Noord-West Noord-Oost De Pijp-Rivierenbuurt Oud-Zuid Buitenveldert-Zuidas Centrum Nieuw-West West Oost Zuid-Oost Onbekend 9 3 1 8 9 5 8 0 4 1190 666 463 1 6 7 4 1 8 Totaal: 4976 19

RkJQdWJsaXNoZXIy OTI5Mzg=